Till övergripande innehåll Om webbplatsen, tillgänglighetsinformation Startsidan Nyheter Innehållsöversikt Sök Vanliga frågor och svar Hjälp Kontakta oss Juridisk information
Du är här:

myndigheten

Här finns information om Försvarsmaktens värderingar, våra uppgifter från riksdag och regering och hur vi arbetar för att lösa dem. Här finns även fakta om myndighetens ekonomi, upphandlingar och tillståndsgivning.

till myndigheten

jobb & karriär

Flygmekaniker, skyttesoldat, kock eller sjöofficer? Oavsett vad du vill göra i Försvarsmakten börjar din resa med en grundutbildning.

till jobb & karrär

bloggportalen

Här finns information om Försvarsmaktens värderingar, våra uppgifter från riksdag och regering och hur vi arbetar för att lösa dem. Här finns även fakta om myndighetens ekonomi, upphandlingar och tillståndsgivning.

Du är här

Hey, This Is What Your Teacher Needs To Start With Online Lectures

fmlope

 

Vad krävs det för att säkerställa att lärare har tillräcklig kunskap och motivation för att producera och använda nätbaserade metoder i sin undervisning? Det norska Forsvaret genomför en utbildningsreform som är en del av en digital strategi. Läraren är identifierad som nyckelperson och en viktig fråga är vilken typ av stöd och incitament som är mest effektiva för att få läraren att utveckla och använda mer nätbaserad utbildning.

Commander Geir Isaksen, Norwegian Defense University College

Geir Isaksen och Siren Frøytlog Hole,  båda från Norwegian Defense University College, har publicerat ett paper med namnet:
Hey, This Is What Your Teacher Needs To Start With Online Lectures.”

Vi klipper in abstract och hänvisar till länken för att ta del av hela dokumentet.

As a part of a huge and overturning educational reform in the Norwegian Armed Forces (NoAF), a digital strategy is being enforced. For the educational sector, this means moving more of the instruction and learning activities online. To be able to do so successfully, the teacher/instructor/lecturer plays a crucial part. An important question is what kind of support and incentives are most effective to get teacher to develop and use more online lectures.What do they need in the planning, development and implementation of these video lectures? One of the challenges in this process is that the teachers often underestimate the workload and there is not enough time set aside on their part to map out their content, prepare and develop the script and learning material. Through in-depth interviews with teachers at NoDUC, the ADL section investigated what kind of knowledge, support and training the teachers need to increase their motivation to developing video lectures. This paper will highlight the findings from these interviews and present them in context of relevant research and experiences from NoDUC’s use of video lectures the last couple of years. Finally, the overall aim of the paper is to recommend a number measures needed to be taken to ensure that teachers/instructors have the sufficient knowledge and motivation to produce and use online learning activities.

Personlig blogg

Krigsförbandens verklighet är utgångspunkten för FMLOPE – enheten som leder Försvarsmaktens utveckling av ledande och lärande (ledarskap och pedagogik).

0 kommentarer

delta i diskussionen ↓

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *